معرفی بهترین ورزشها برای سلامتی انسان

معرفی بهترین ورزشها برای سلامتی انسان

شنا، دوچرخه سواری، ایروبیک و تنیس مفید ترین رشته های ورزشی برای حفظ سلامتی و تندرستی افراد است.

دانشمندان استرالیایی در تازه ترین تحقیقات خود اعلام کردند: مشاهدات نشان می دهد که به تنهایی صرف زمان برای انجام حرکات ورزشی کافی نیست بلکه نوع ورزش در حفظ سلامت نقش به سزایی دارد.

va4-726

این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه سیدنی بر اساس بازه های اطلاعاتی جمع آوری شده از سال ۱۹۹۴ میلادی تا ۲۰۰۶ میلادی در میان بیش از ۸۰ هزار سالمند انگلیسی انجام شده نشان می دهد ورزش های مختلف می‌تواند تاثیر های متفاوتی بر روی سلامتی بگذارد.

به عنوان مثال، فوتبال، دویدن، وزنه برداری و بسیاری از ورزش های دیگر در افزایش امید به زندگی و احتمال تاخیر مرگ تاثیر نمی گذارد در حالی که سایر رشته ها تاثیر به مراتب بیشتری بر روی سلامت انسان و طول عمر دارند.

بدمینتون، تنیس و اسکواش مفید ترین ورزشها برای افراد مسن در این تحقیق بودند که ۴۷ درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش دادند و ۵۶ درصد باعث تاخیر در بروز مشکلات قلب و عروقی در بین افراد مسن شدند.

دانشمندان معتقدند که شنا و ورزش ایروبیک برای افراد مسن ۲۸ درصد مرگ زودرس و تا ۴۱ درصد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. با این حال دوچرخه سواری برای افراد این گروه سنی تنها ۱۵ درصد در بهبود سلامتی نقش دارد درحالی که این ورزش برای افراد جوان بالاترین تاثیر را در حفظ سلامتی دارد.

محققان تاکید دارند که استفاده از ورزش های ترکیبی مختلف همچون ایروبیک باعث افزایش سلامتی بدن می شود.

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

دیدگاهی ارسال نشده است!